Thursday, April 7, 2011

Punggung Di Patuk Ular!!

Kalo ikutkan hati, semalam lagi aku nak post entri ni.. Tapi disebabkan banyak keje kat opis pastu sampai umah pun dah lewat, so arini baru aku post.. :D

Pagi semalam masa on the way gi keje, aku denga la hot fm.. Sekali dia buat topik untuk pemanggil. Topik dia pasal pengalaman di gigit oleh serangga ke binatang ke.. Lebih kurang gitu la gamak nye. XDD

Bila denga je pemanggil cite, aku pun teringat la kisah mase aku keje kat The Mall.. Takde la lama sangat pun cite nye.. Ade la tiga taun yang lalu.. :P

*****

Mase aku keje kat The Mall, aku kena layan customer yang nak buat printing.. So kalo takde customer kitorang agak free la.. Bole la isap rokok jap. Tengah lepak-lepak ngan budak-budak kat tempat keje, datang lak Fareez (member tempat keje gak), dia bukak la cite.

  "Aku mase camping ngan member aku dulu, kaki aku kena gigit ngan rimau. Tengah cari kayu api, tiba-tiba je datang rimau tu terus baham betis aku. Aku menjerit la. Nasib baik dia gigit sikit je. Aku pun lari la laju-laju. Kalo ko tak caye, ko tengok kaki aku ni. Ade lagi kesan kena gigit." Fareez tunjuk kan kaki dia. Konon nak selak la seluar dia. Tapi tak tunjuk pun.. Acah je lebih.. :D

Aku pun tak nak kalah la.. Mana leh jadi.. Takkan dia je nak hebat..
  "Ala.. Tu sikit je. Kalo sekadar kaki kena baham ngan rimau tu aku tak heran la. Aku kena dulu lagi teruk.. Tapi malas je nak cite.. Buntut aku kena patuk ular mase aku tengah daki gunung. Rilek je aku daki sampai atas. Bile sampai je atas, muka dah biru, mulut dah berbuih-buih.. Kalo ular tu patuk kat kaki ke, bole la aku suro member-member aku tarik ular tu. Pastu sedut bisa dia. Ni ular tu patuk kat buntut. Sape yang nak sedut..? Kalo aku gi jumpe doctor pun belum tentu doctor tu nak sedut."

* Kalo ternampak, jangan nak 
ngade-ngade buat benda bodo. Terus cabut je..

* Kalo la kena patuk kat buntut, tak ke mampos rabak buntut tu..

*****

Walau pun cite ni rekaan aku je, tapi bile sesape je sebut pasal kenangan dorang kena sengat ngan binatang, mesti aku terbayang cite ni. Agak nye, kalo aku yang jadi pemanggil masa tu, mesti dorang menyirap kan..? :P

Bila ingat-ingat balik benda yang penah jadi kat aku, aku rase macam dah tua je.. Huhu.. :D

*****

p/s : Buntut aku belum lagi kena patuk ngan apa jenis ular skali pun. Jangan nak salah paham. =.='

1 comment:

♥ أينوم said...

Mashallah! Saya sangat terhibur baca entry anda! kikiki